Thursday, August 7, 2008

Sejenak ku terkenang

Assalamualikum wbt...

Semalam genaplah sudah sebulan aku di sini..bumi Kingdom of Saudi Arabia..pelbagai pengalaman & pengajaran telah kuperoleh..namun kita akan sentiasa dlm proses pembelajaran..cuba belajar dan memahami erti kehidupan ini..selagi hayat dikandung badan..tuntutlah ilmu sehingga ke negara China..teringat kembali saat mula2 smpi di sini..bolehkah aku menyesuaikan diri di negara orang..kini aku dpt jawapannya..semuanya bergantung pd jati diri masing2..jika ada keyakinan dan kesungguhan pasti kita berjaya mengatasi walau di mana jua kita berada..insya'allah..
Berada jauh dr tanahair mengajar kita lebih berdikari, survival & memupuk semangat kenegaraan kerana kita bagaikan duta kecil di sini yg bakal mencerminkan pandangan bangsa lain terhadap nagara asal kita..eemm..Namun seperkara yg jgan dilupa adalah sokongan dr pihak tertentu..terutamanya keluarga..Trima kasih yg tak terhingga aku ucapkan buat isteriku,ibu,keluarga & kawan2 yg sentiasa memahami dan memberikan sokongan utk aku terus bertahan di sini..tanpa mereka semua..SIAPALAH AKU..???
Syukur ke hadrat Ilahi kerana aku diberikan peluang sebegini..walaupun tanpa latar belakang akedemik yg baik aku mampu berada di sini..menjejaki kebesaran Islam..Wassalam

2 comments:

msafawis said...

Salamm skroll...sama2 lah kita mengenang takpe lah untuk muhasabah diri....

skrol said...

Wa'alaikumussalam ya Bro..saje je muhasabah diri skit..syukur mu dah buat keputusan ke mari..spent yr valueable time with family.. Pasni terpisah jap sementara..smg slmt smpi ke sini..kita buka lembaran baru di Saudi..insya'allah..