Tuesday, July 8, 2008

Pendaratan di bumi Saudi


Assalamualaikum...alhamdulillah pd 7 July 08 yg lalu kami telah selamat berlepas ke Saudi Arabia dr Senai Airport pd jam 8.40 pg.Aku dihantar oleh isteri & keluarga.Trima kasih juga buat member2 yg sudi teman hantarkan kami di cni. Sedih nak tinggalkan M'sia,tambahan pula tgk akak nangis tak henti2..tp aku tabahkan jugak hati..niat suci mesti diteruskan..Tepat jam 9.40pg kami smpi Klia..kena tunggu smpi jam 3.30ptg utk penerbangan ke Saudi..Mr. Farmi ada gak dtg menjenguk..ingat jugak dia kat kitaorg..
Spt masa yg dijanjikan kami pun berlepas menaiki pesawat MAS boeing 747-400..seramai 14 org utk rombongan kali ni..aku,amat sto,limbo,che F,che din, multazam,uda,mail,leman,KY,Amir & 3 org member lg dr pantai timur..huuh..inilah kali pertama aku meninggalkan bumi M'sia yg tercinta ni..tuhan ajek la yg tahu sebaknyer hati ni... mcm2 bermain dlm fikiran...Penerbangan mengambil masa 8 jam, sejauh lebih kurang 8000km..tak tido aku sepanjang perjlnan..lemah ajek..tp bila time pramugari anta makanan masing2 aku tgk cargas jer semua kayuh..hehe,tepat jam 11.30mlm @ 6.30pm waktu Saudi kami semua slmt mendarat di bumi Saudi..peerrgghhh dr atas pesawat lg dah nampak kuning jer pasir..tak sangka dpt menjejakkan kaki di bumi para nabi nih..proses clearence kat Jeddah Airport ni makan masa skit (paham2 jer la cara org Arab ni bekerja)..kul 11.30mlm waktu sini baru naik bas menuju ke Hotel Danat..kul 3 pg baru smpi..&check in..penat tok sah cakap la..lebih kurang 24jam gak tak tido..tido 3jam esok dah nak bgn g mendaftar...inilah catatan yg smpt aku postkan buat kali ni..jumpa lg ak dtg..insya'allah..tuuunnggguuu..Wassalam





4 comments:

Unknown said...

salam bro,akhirnya sampai jugak korang kat sana,syukran.kpd syeikh limbos doa2kanlah wk & co kat cni,utk sto jgn sedih2,4 bln tak lama. syeikh sejak ko takde,aku keje mencelanakkkkkkk...... wassalam

The.B.crewz said...

To Bro sk, sto, limbo...slmt mendarat di bumi para anbia yg sgt di tunggu-tunggu selama ni, syg isteri tingal-tingalkan, syg anak tangan-tangankan... cabaran yg harus di tempuhi utk mendapatkan kebahagian di kemudian hari....gud luck bro.....gua dan teman2 kat sini makin mencelanak la bro sejak lu pergi... wasalam....Raz

skrol said...

Assalamualaikum...yer ke mencelanak bro..?? abis mintak la tambah CA skit..We all kat sini masih kelam kabut lg ni..idung pun dah penuh ngan debu nih..hehe..mcm2 dugaan daa..sabo jer la..adat perantau mmg mcm ni kot..anyway doakanlah kitaorg dpt sesuaikan diri di sini & all the best to u all..

msafawis said...

Assalamualaikum...kirim salam pada kawan2 yang lain2..keja asik kurang orang jer nie..u all selamatlah berjuang.....kitaorang pun berjuang jugak nie..tapi kat tempat sendiri