Tuesday, July 15, 2008

The Storm Rider...

Assalamualaukum...to all friend..Selasa 150708..
Maaf semlm tak sempat nak update blog..line internet problem da..anyway nothing special pun semalam..cuma satu pengalaman baru mengharungi tiupan angin kuat berserta debu2 pasir..wow..bleh tahan gak..satu pengalaman baru utk newcomer mcm kami ni..

sorng2 kat sini dah start demam @ selsema..mula2 Zikri pastu Che F, diikuti plak ngan Amat Sto..KY..tp semuanye bleh dikatakan dah recover..cuma aku sorng jer yg masih batuk2..Sabo jer la..Oh ya..hari ni bleh dikatakan semua drpd kami dah dapat ID badge masing2...gembira gak..tak yah la nak susah2 surender Pasport kat guard post lg(mcm2 songel)...senang skit...katanye medical report pun dah siap..soo bleh la proceed utk buat iqamah pulak..biar lambat skit..asalkan selamat..
Skang ni kat rumah kitaorg dah start masak..bukannye ape..boring plak asik makan western food @ nasi beriyani..antara menu2 yg telah berjaya dimasak adalah..mee hoon goreng..maggi goreng.jemput2 cicah sambal tumis & nasi himpit ngan kuah kari dll..kitaorng gotong-royong buat semua tu..penat gak nak menyediakan makanan utk 13 org..tp seronok sama2 buat keje..kecoh satu rumah..Alhamdulillah syukur,kami serumah bermuafakat dan bleh bertolak ansur buat masa ni la..smg berkekalan.. one thing..rumah kami ni gak tak sunyi dr dikunjungi oleh teman2 senegara..ziarah menziarahi..merapatkan lg silaturrahim..

Selama 1 minggu aku berada di sini aku rasa dah ber+ tembam laa..
mungkin pasal pertukaran diet makan & kurang aktiviti sukan..silap2 balik nanti org rumah pun tak tak cam muka aku..eeiii ngerinyer..hahaha..

8 comments:

Unknown said...

salam bro,ente sorg je yg pkai mask rider,yg lain tak pkai pon...takkan itu pon msk dlm dress code....iyelah bro ente nmpk bertmbh tembamlah...kurangkan ckit mkn tu...

skrol said...

yg lain bukan tak nak pakai..tp stok tak ade..yg aku punyer tu pun pau Ahadin punye..sini tak bleh control la bro..no choice to eat.. klu masak sendiri ok la..tp penat la pulak...lu jd ke nak mari sini..
my advise is..lu dah biasa dgn kesenangan kat sana..kat sini lu nak kena start all the thing mcm masa mula2 masuk keje dulu..but member ada utk membantu..bukan senang nak senang bro..one thing makkah & medinah is not far away from u..kesempatan yg mungkin lu tak dpt walaupun lu dah ada bnyk duit sekalipun..that it..sorry r klu ape yg aku mention ni tak betul..

leman said...

Salam... Excellent bro skroll... nampaknya minda dah mula terbuka! Dah nampak apa yang pernah aku sebut sebelum ini... It is not something new, almost everybody here mention about this 3M..! 3M??
Aku ada hajat sikit untuk kau bertiga. Malam ni boleh datang jumpa aku masa kelas bahasa arab!!

Dida... said...

Salam.. menyampuk jap.. Bro Leman, 3M tu apa? boleh share? Actually, Uda pun ada sebut benda yg sama sebelum dia berangkat.. Skrol, aku harapkan kau tengok2 kan dia.. aku nak communicate dgn dia lama2 susah sikit..dia ada berjangkit demam dengan korang tak? Yg aku tau, dia kalau kena demam mmg teruk..

Unknown said...

salam bro,alhamdulillah,sejak berada disana dah ada perubahan yg positif dim diri ente...irama sama tapi dah lain nada...ana klu takda aral melintang,ribut pasir melanda,ada rezki ana sampailah...doa2kanlah ana disini....

skrol said...

Leman..sorry r..tak dpt dtg kelas la ari ni..tak de yg pick-up kitaorg daa..penat jer kitaorg bersiap..ko dtg la rumah aku..transporter kitaorg ke mekkah cuti ni
to Dida..Uda masih ok lg,antibody dia kuat kot..mudah2an dia ok..ko jgn risau..cause kat umah ni,dia la yg paling awal skali ke surau.. tp klu suruh pegi kedai,mmg paling pemalas..hahaha..

limboz said...

Salam, memang bro ni dah berubah betul, selalu kesurau, jubah tak lepas...cuma subuhjelah masih sangkut2. Tapi at least ade perkembangan positif...Alhamdulillah. To syiir,we all waiting 4 u...
Jawa, jangan asyik nak ceroboh tanah jek...try ceroboh padang pasir pulak.

skrol said...

Wa masih remain the same bro..cuma ade skit2 perubahan..keadaan persekitaran mengajar gua secara tak langsung..nanti klu lu smpi sini..insya'allah lu akan rasakannyer sendiri..